Tollywood är Christopher Toll; strateg, författare och coach med 20 år inom marknadsföring.

Christopher Toll i korthet

200 poäng Civilekonom med dubbla fördjupningar i management och marknadsföring och utbildad på Stockholms Handelshögskola, Lunds Universitet, Wirtchaftsuniversität Wien och Stockholms Universitet.

Tio år på byråsidan.

Tio år på kundsidan.

Har jobbat som managementkonsult, VD, marknadschef, creative director, marknadsstrateg, försäljningschef och copywriter. Senaste uppdrag är som marknads- och kommunikationsdirektör på B&B TOOLS, head of marketing and e-commerce på Beijer Byggvaror och marknadschef på Flowscape.

Drev strategi- och reklambyrån Svärmor i fyra år.

Sett insidan och utsidan av varumärken som Scandic Hotels, Friluftsfrämjandet, ESSVE, Miljöpartiet, Trivselhus och Äventyrsresor.

Nominerades i Resumés tävling ”Årets bästa marknadschefer” 2016.

Undervisat i marknadsstrategi på Stockholms Universitet och IIU.

Coachutbildats på Skifta Utveckling och har certifiering i DISC beteendestilsanalys och Morot drivkraftsanalys.

Självtränats genom Essence training på Risk Meditation and Therapy center i Danmark, är diplomerad mindfulnessinstruktör och har ytterligare ett tiotal andra kurser bakom sig.

Brinner för att hjälpa överpresterande personer i projektet Red Inside. Boken ”Driven till max” kom ut i januari 2017. Läs mer här: www.driventillmax.se

_MG_5871_org_03

TOLLYWOOD AB

Faktureringsadress: Rorgängargatan 17a, 120 70 Stockholm
Telefon: 0706-00 37 01
E-post: christopher@tollywood.se
Organisationsnummer: 556749-7994

.full-width-5a6128ca3cab4 { min-height:100px; padding:25px 0 10px; margin-bottom:0px; } #background-layer--5a6128ca3cab4 { background-position:left top; background-repeat:repeat; ; } .mk-main-wrapper { display: none; } #theme-page { padding-top:0; }