CASE FLOWSCAPE

Strategiuppdrag 2014

Flowscape hjälper företag som sitter i stora öppna kontorslandskap att hitta kollegor, utrustning och lediga utrymmen genom en avancerad positioneringsteknologi. Vasakronan är en av kunderna. Företaget har funnits några år men 2014 var kontorsmarknaden relativt ny för dem.

Ihop med Tollywood las den strategiska grunden. I en positioneringsprocess definierades Flowscapes marknad, målgrupp, konkurrenter och differentiering. Därefter balanserade vi Flowscapes teknologiska bakgrund mot konkurrenternas profil och kundernas behov och fann ett angeläget och engagerande erbjudande. En ledig position.

En undersökning konstaterade att endast tio procent uppskattar att arbeta i öppna kontorslandskap. Många gånger är orsaken kopplad till det som Flowscapes produkter hanterar. Vår kommunikationslösning blev att gå från det teknologiska som huvudkommunikator och istället diskutera ett verkligt kundproblem, nämligen vad som skapar friktion i öppna kontorslandskap. Flowscape blev de öppna kontorslandskapens främsta förkämpe som strider för att förbättra sättet dessa upplevs av medarbetare.

Positionen definierade vi som:

”Flowscape is the most skillful company in the world in transforming open office friction into positive energy

För att matcha positionen byggdes Flowscapes produktportfölj om och huvudprodukten Birds Eye™ och sex underprodukter etablerades.

Därefter gjordes en upphandling av kreatörer för att lägga den grafiska grunden och skapa hemsidan och övrigt kommunikationsmaterial.

Se mer: www.flowscape.se

flowscape_case

.full-width-5ba16f773dfa0 { min-height:100px; padding:25px 0 10px; margin-bottom:0px; } #background-layer--5ba16f773dfa0 { background-position:left top; background-repeat:repeat; ; } .mk-main-wrapper { display: none; } #theme-page { padding-top:0; }